Comertul international – care sunt conditiile INCOTerms ?

In orice contract de vanzare international se pune problema stabilirii modalitatilor de livrare, a transferului riscurilor si a repartizarii intre vanzator si cumparator a cheltuielilor aferente transportului marfurilor (asigurarea marfii, contravaloarea transportului).

Incoterms reprezinta termenii comerciali international acceptati ce stabilesc  conditiile de livrare,specificand obligatiile vanzatorului si cumparatorului. Sunt grupate in 4 mari grupe.

  1. E  -( Expediere)

*EXW* (Ex Works) – Proprietatea si riscul trec la cumparator, inclusiv plata costurilor de transport si asigurari, chiar de la usa vanzatorului. Utilizat pentru orice mod de transport

  2.   F   (Transport neplatit de vanzator)

*FCA* (Free Carrier) – Proprietatea si riscul sunt ale cumparatorului, el trebuind sa plateasca costurile de transport si asigurari, in momentul din care vanzatorul livreaza bunurile catre transportator.  Vanzatorul este obligat sa incarce bunurile in vehiculele de transport, fiind obligatia cumparatorului aceea de a receptiona bunurile sosite.

*FAS* (Free Alongside Ship) – Proprietatea si riscul trec catre cumparator, impreuna cu costurile de transport si asigurari, o data bunurile descarcate din vehiculele de transport de catre vanzator.  Folosit pentru transportul maritim si pentru cel pe apa continental.  Taxele de export ii revin vanzatorului.

*FOB* (Free On Board) – Vanzatorul si-a indeplinit obligatia de livrare a marfii in momentul in care aceasta a trecut balustrada navei (copastia) in portul de incarcare convenit. Aceasta inseamna ca toate costurile si riscurile de pierdere sau de avariere a marfii incepand din acest moment se suporta de catre cumparator. Vanzatorul indeplineste formalitatile vamale de export.

     3.  C(Transport platit de vanzator)

*CFR* (Cost and Freight) – Vanzatorul angajeaza nava, o incarca si o duce in portul de destinatie convenit.

*CIF* (Cost, Insurance and Freight) – Vanzatorul increditeaza marfa navei navlosita de el, achitand navlul pana la portul de destinatie convenit, inclusiv costul asigurarii riscului de pierdere si avariere a marfii pe timpul transportului maritim.

*CPT* (Carriage Paid To) – Proprietatea, riscul si costurile de asigurari trec catre cumparator in momentul livrarii catre transportator de catre vanzator. Vanzatorul plateste transportul pana la destinatie.  Utilizat pentru orice mod de transport.

*CIP* (Carriage and Insurance Paid To) – Transport si asigurare platite pana la: pe langa CPT vanzatorul asigura marfa, in numele si pe contul cumparatorului, contra riscurilor minime de avariere si pierdere.

 4.  D(Destinatie)

*DAF* (Delivered at Frontier) – Vanzatorul pune marfa la dispozitia cumparatorului la frontiera convenita si indeplineste formalitatile de vamuire la import. Utilizat pentru orice mod de transport

*DES (*Delivered Ex Ship) – Vanzatorul suporta cheltuielile si riscurile aducerii marfii in portul de destinatie, punand-o la dispozitia cumparatorului la bordul navei, nevamuita pentru import. Utilizat numai pentru transport maritim si naval continental

*DEQ* [Delivered Ex Quay (Duty Paid)] – Livrat franco chei: pe langa DES, vanzatorul plateste vama in tara cumparatorului

*DDU* (Delivered Duty Unpaid) – Vanzatorul si-a indeplinit obligatia de livrare in momentul in care marfa a fost pusa la dispozitia cumparatorului, nedescarcata de pe mijlocul de transport si nevamuita la import, la locul de destinatie convenit. Vanzatorul suporta costurile si riscurile legate de aducerea marfii in locul convenit (mai putin taxele vamale, taxele si alte speze oficiale necesare realizarii importului), precum si cheltuielile si riscurile in legatura cu indeplinirea formalitatilor vamale de export.

*DDP* (Delivered Duty Paid) – La fel ca la DDU, cu diferenta ca vanzatorul suporta si taxele vamale aferente marfii.

Articole similare

Comentariul tau aici